Motörhead-tisdag.

Ja, snön ligger kvar och den ser inte ut att vilja försvinna än
på ett tag.
Det positiva är ju att vi kan köra lite vinteraktiviteter med kidsen på jobbet.
De vill ju gärna uppleva snö och kyla, så för deras skull ler jag också.
Bara för deras skull...
 
Nya jobbet hägrar och det ser lovande ut med en strartdatum i ganska nära
antågande.
Ingen exakt datum satt än, men snart bör det vara klart.
Mer om det då...
 
Nu går jag vidare med min Motörhead-vecka.
 
 
Mina första plattor med Motörhead var "Overkill" och "Ace of Spades".
De spelades ofta, mycket och HÖGT och jag var helt såld.
Min skivsamling växte med åren och jag hade alla vinylplattor de gett ut mellan åren
1977 - 1993. En hel del rariteter också.
Sen kom CD-skivorna och vinylen var inte lika lätta att få tag på och jag tappade tråden
i min skivsamling.
Tyvärr kom även dagen då jag var tvungen att sälja av min samling då jag var i
min tuffaste ekonomiska situation i livet för ca 10 år sen.
Ett tufft beslut, men nödvändigt.
Jag har ännu inte återupptagit min samling, för en CD-samling är inte lika lockande
som en vinylsamling, men det känns som det kommer att ske snart.
En passande låt för dagen är den här låten från 1979:
 
Motörhead - Overkill
 
 
Rock on!!!
3 Kommentarer
Postat av: Marina

Visst är det konstigt att det ska skilja så i känslan av att ha skivorna i vinyl kontra på cd. Undrar om cd-skivorna kommer att vara lika attraktiva om 50 år som vinylskivorna är idag? Jag har lite svårt att tro det, men man vet aldrig...

2014-01-29 @ 02:12:27
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com
Postat av: Znogge

Visst, barnen blir glada så här var det full rulle i pulkabacken. Men någon vecka får nog räcka tycker jag...

God morgon!

2014-01-29 @ 06:14:25
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: camilla

Gud så tråkigt att du var tvungen att sälja din samling :(
Men nöden har ingen lag...
Hoppas att du får tag i alla skivor igen.
Kram!

2014-01-29 @ 08:55:04
URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: