Motörhead-torsdag.

Dan innan fredag idag och helgleendet börjar sprida sig under mitt skägg.
GÖTT!!!
Inga fasta planer den här helgen, så vi kan ta dagen som den kommer.
OCKSÅ GÖTT!!!
 
Men nu berättar jag vidare om min egen historia med Motörhead.
Eftersom jag såg min första livekonsert med Motörhead 1982
så missade jag precis "Fast Eddie" Clarke på gitarr.
 
 
Bandet hade alldeles precis bytt till Brian Robertson istället.
 
 
Brian Robertson hade tidigare bl.a spelat i Thin Lizzy och han
fick en kort tid i Motörhead.
Han var inte speciellt gillad av skivbolaget och en hel del fans gillade honom heller
inte, mest för att han hade en helt annan stil än resten av bandet.
Resten av bandet gick i läder, nitar och jeans, med mycket svart.
Brian hade spandex och glada färger.
Han var bara med på en platta, "Another perfect day" från 1983 och
denna platta blev rätt utskälld, för att soundet skiljde sig
rätt mycket från de tidigare albumen.
Men jag gillade den!
Jag gillade den mycket och såklart kommer dagens låt från den:
 
Alla andra gitarrister, (och alla trummisar), bandet har haft därefter,
har jag sett live också ända fram till och med dagens sättning.
 
 
 
Motörhead - Rock it
 
 
Rock on!!!
2 Kommentarer
Postat av: Micke

Gillade den plattan jag med, och numera har väl de flesta givit den en ny chans och ändrat uppfattning..hoppas jag, för den är kanon den plattan.

Ja du, Brian, knepig kille det där tydligen enligt Lemmy, har inte satt mig in så mycket när det gäller den grabben, men knepig var han.

Den nyaste plattan här gillade jag, en av de bättre de sista åren.

Ha en skön kväll.

2014-01-30 @ 18:55:40
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Anonym

Låter gott med en helt "oplanerad" helg. Själv ska jag jobba...
Alltså det där med Motörhead - där går min gräns! Men mannen och sönerna (ffa den äldre av dem) gillar dem skarpt :).

Ha det gott och en lite tidig önskan om en trevlig helg!

2014-01-30 @ 20:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: