En aktiv helg med många roller...

...lider mot sitt slut.
Det har varit en kul och aktiv helg, men mängden vila 
har varit något begränsad igen.
Men framför mig har jag en kort arbetsvecka, 
så det känns som det löser sig.
 
Igår agerade jag ihop med Peter Fridh och Linda Lundqvist på 
Handelns dag här Staffanstorp.
 
 
Lite 40-tals tema, så Petert och jag agerade 40-talsgangsters.
Både kul och uppskattat!
 
Sen skulle vi på överraskningsfest hos våra vänner Anders och Lisen 
som deras barn anordnat till dem.
Temat var 80-tal, så vi klädde oss därefter.
 
 
Jag plockade fram min gamla skinnpaj från punktiden och
den hade ju krympt några storlekar.
Att ställa frissan till en tuppkam blev inte så aktuellt eftersom jag numera har närmare
40 cm hår, vilket skulle gjort mig 240 cm lång,
vilket i sin tur skulle gjort att jag haft problem att komma in i både bil och hus.
Så det fick bli spikes/dreads.
En kul fest blev det med många gamla vänner.
 
I fickan på min jacka som hängt i garderoben i ca 25 år hittade jag 
ett 10-pack Prince, typ så där 25 år gammalt.
 
 
Jag har aldrig varit en rökare och efter 25 år är är minnet något blekt,
så jag har ingen aning om vilken av mina gamla vänner som gav mig ansvaret
för att ta hand om deras ciggaretter.
Men, jag har dem ännu i gott förvar, oöppnade.
 
Idag har då Maria och jag uppfyllt vår demokratiska plikt och agerat 
rösträknare till EU-valet.
 
 
Ett intressant jobb!
Ja, självklart har vi röstat också, vilket fler borde göra även i detta val!
 
Demokratin har sina brister, men alternativet är inget att sträva efter!
 
Rock on!!!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: