Mitt i veckan och avslutningen av vår resa till New York...

Ja, idag var vi då över mittlinjen och helgen närmar sig.
Jag blev firad av mina kollegor idag och fick presenter
som var helt i min smak!!!
Kul att mina kollegor känner mig så väl, redan efter 2 månader!
 
 
Men då var det dags att presentera de sista dagarna i New York!
24/4 var vår sista hela dag i New York och nu tog vi oss längst ner på Manhattan.
Vi började med Ground Zero och alla de minnesplatser där fanns för de som dog 11/9.
 
   
 
 
Det gjorde starkt intryck på oss!
Sen fortsatte vi ner till Wall Street och den berömda tjuren.
 
 
Därefter kom vi ner till sydligaste punkten av Manhattan,
nämligen Battery Park.
 
   
 
Här fanns också minnesplatsen över alla de amerikaner som dödats
utanför kusten under Andra Världskriget och som ännu vilade i havet.
 
   
 
Sen tog vi färjan till Staten Island...
 
 
 
...och fick några riktigt bra bilder på Frihetsgudinnan och Manhattan Skyline.
 
   
 
Sen tog vi oss hemåt igen och, tänka sig, jag hittade en
Harley Davidson butik till!!!
 
   
 
GÖTT!!!
Så, den 25/4 var det dags att lämna USA och New York för att återvända hem.
Men tänka sig!!!
På JFK fanns det ännu en Harley Davidson butik!!!
 
 
SWEET!!!
 
En härlig resa till en fantastisk stad, med min underbara familj!!!
Det enda som saknades under resan var såklart min mellanson, Isak,
som stannade kvar i Sverige.
Men det kommer att bli fler resor dit!!!
Jag har nämligen fått en ny favoritstad!!!
NEW YORK CITY!!!
 
 
Rock on!!!
3 Kommentarer
Postat av: Spader Ess

Tack för rapporteringen från stora äpplet. Har inte varit där själv ännu, men känner att det är ett ställe jag skulle kunna trivas på. Upp på att göra listan med andra ord.

2014-05-08 @ 11:12:08
URL: http://spaderess.blogspot.se/
Postat av: Lotta

Men vilken resa ni haft! Stort tack för att du delat med dig av era upplevelser. Verkligen inspirerande och roligt!

2014-05-08 @ 20:38:47
URL: http://ekolivmedbrunnshalsan.blogspot.com
Postat av: Znogge

Ja, vilken resa :-)

2014-05-11 @ 12:29:24
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: