2 års bloggning!

Idag har vi ännu ett bevis på att tiden går grymt fort.
Idag firar jag 2 år som bloggare!



19:e mars 2009 skrevs det första inlägget här och nu har
jag redan hållit på att blogga i 2 år.
Jag gjorde en årsresumé över mitt första år som bloggare
19:e mars 2010...
http://loveliferock.blogg.se/2010/march/fredag-och-ett-ar-som-bloggare.html
...och nu är det dags för nästa årsresumé.

Men innan dess lite om dagen.
Maria och jag började dagen med brunch på
restaurang SMAK på Konsthallen i Malmö.
Smarrigt!
Hemma igen har vi arbetat i trädgården och uterummet
och nu är det bara lugn och mys hela kvällen som gäller.
Härligt!

Men så tillbax till resumén av mitt andra års bloggande:

Mars 2010
Resten av mars, (efter 19:e), blev en rätt aktiv månad.
På mitt arbete i Lund bytte vi lokaler pga
mögel och flyttade till Järnåkraskolan.
Grabbarna, Robin och jag var och såg rally...



...och jag spelade in fängelsefilmen "Hem".



Elle gjorde sina första hål i öronen och det var lite
nervöst för henne, men sen var hon såklart stolt.



April 2010
I april fyllde jag 46 och Isak fyllde 17.

 

Även denna månad blev en aktiv sådan.
2 filminspelningar, Taxitalker Tom och en pilot till en film kallad
svart spetember.

 

Våren kom på riktigt och studsmattan åkte upp
grillen sparkades igång och det bästa vårtecknet av allt...
Jag hämtade min alldeles egen Harley Davidson!!!



Riktigt gött och MYCKET körande blev det efter det.

Maria och jag tog en tur till Stockholm där hon gick en
inredningskurs, medan jag upptäckte stan.

   

Maj 2010
Imaj fyllde Jakob 19 år och åkte på den berömda årliga gymnasieresan till Prag.



Hans historier efter resan gick inte av för hackor. 
Maria sprang Vårruset i Malmö ihop med 10.000 andra kvinnor.



Ännu en filminspelning som påbörjats året innan och som avslutades nu.
Arbetsnamnet är "Actionfilm"

 

Samt ännu en film kallad Astralt vittne.



Greta och Magnus flyttade ut till sitt nyrenoverade hus i Bjärred
och så fick de lille Kalle.



Elles minsta kusin och Marias gudbarn.

I maj var det också dags för karnevalen i Lund.

   

Alltid ett roligt inslag i vardagen.

Juni 2010
I juni var det dags för lite Rock ´n´ Roll!



KISS på Malmö Stadion.
Riktigt fett!
Men den stora grejen som hände i juni var ju såklart
Jakobs STUDENT!!!

 

En riktigt kul kväll och dag och en mäkta stolt fader!
I juni blev det också motormässa här i Staffanstorp
med många roliga hojar och bilar...

   

Midsommarfest här hemma med många goda vänner och familj
kombinerat med min kära hustrus 41 årsdag...

   

...samt ett par turer till grannlandets huvudstad,
dels för castings till eventuella jobb i Danmark och en nöjestur
med grabbarna.

   

Juli 2010 
Denna underbara sommarmånad!
Maria och Elle åkte en tur till Stockholm och gjorde stan...



...under deras frånvaro tog jag hojen och gjorde Skåne.
Åkte runt och var social och träffade vänner och släktingar i
halva vårt län.



Härligt!
Det blev lite filminspelningar även denna månad.
En rockvideo med Malmöbandet Origin Blood.


 
Ledig med kidsen och då står ju Tosselilla som självskriven
plan på programmet. Där var också Magnus, Greta, Hjalle, Kalle och Hugo med.

   

Pågarna och jag tog också en tur till min gamla hemstad Helsingborg.



Men den största resan under juli månad var ju Marias och min resa
till Kreta som var vår försenade bröllopsresa.

   

En helt underbar vecka på en helt underbar ö med en helt underbar kvinna!!!
Min nya favoritö i världen!

Augusti 2010
I augusti var det dags för våra vänner Ola och paula att gifta sig.



Ett fint bröllop och en RIKTIG fest på det.
Jag avslutade min tjänst i Lund efter mycket strulande från ledningen
och började arbeta i Malmö.



Maria och jag var med på "Cykelfesten"här i Staffanstorp och det
var en ny och rolig upplevelse.

 

Malmöfestival förstås, med Langos förstås.



September 2010.
Gabbe 13 och Elle 9 år.

 

Våra 2 små börjar bli stora.
Jag åkte till Göteborg för att vara med på premiären av
filmen Road Vikings...



...där jag spelar en Big Bad Biker.
Val var det ju i september och för andra gången jobbade jag
och maria som rösträknare och för första gången gjorde Jakob det.



En kul och annorlunda jobb.
Ny filminspelning och då fick jag springa runt uppe på
Öresundsbron som kriminaltekniker i den Svensk/Danska
kriminalserien "Bron".



Kul!

Oktober 2010.
Maria och jag firade vår bröllopsdag med en minisemester
på Österlen.



Hel underbart!
Återigen var det filminspelning av filmen "Kränk".



Det blev en filminspelning till den här månaden,
filmen "Vittnet", men tyvärr har jag inga bilder till den.
Återigen åkte jag till Göteborg, denna gång för en provfilmning,
som jag tyvärr inte fick.



Lille Kalle döptes i oktober också...



...och min hustru fick vara stolt gudmor.

November 2010
Svärmormor Gertrud nådde den imponerande åldern av 90 år
och firades såklart ordentligt av vänner, barn, barnbarn och barnbarnsbarn
och svärbarnbarn.



Kylan kom och det var slutligen dags att bädda in hojen i garaget för vintervilan.



Sorgset då, men nu är det ju glatt igen för nu är våren här!

December 2010
Jul och nyårsfirande!

     

Riktigt roligt båda!
Sanslöst mycket snö här nere i Skåne och riktigt kallt.



En härlig känsla att man har öpen spis vid den här årstiden.
Minns att jag var väldigt trött i december och väldigt glad
när slutligen semestern kom!

Januari 2011
Nu tog vi vår resa till Oslo med våra vänner
Anne, Conny, Jens och Helene.

   

En riktigt kul resa!
Jag tog tag i min tillvaro och började träna i januari.



Ett nyårslöfte jag faktiskt hållit.

Februari 2011
Då var det (tidig) hojsäsong igen och en vårliknande dag
tog jag ut min kära stålhäst för årets premiärtur.



Riktigt härligt!
(Men lite kallt.)
Min underbara hustru såg till att jag fick hem en sändning med
Motörhead Shiraz och det älskade jag henne lite extra för.



Gott var det också, tyckte jag.
Mina kollegor lyckades få upp mig på en klättervägg
och det funkade ju sådär...



En kul upplevlese, men absolut inte min grej

Mars 2011
Galapremiär för filmen "Odjuret"



Och då var cirkeln sluten och tidsresan har nått tillbax till nuet.

Det här var några av de större grejorna jag gjort under året
och förutom detta så har det ju hänt mycket mer.
Mycket social tid med vänner och familj,
mycket med jobbet och filmningar.
Men nu börjar jag få skrivkramp eftersom det har tagit mig ca 3 timmar
att skriva det här inlägget.
Därför säger jag tack för idag och vi ses imorgon på första dagen av
nästa år som bloggare.

Rock on!

13 Kommentarer
Postat av: Sandra

vad roligt :D 2 år... GRATTIS BLOGGEN :D De är sjukt vad tiden går fort... jag har snart haft min i 5 år :S



härligt med trädgårdsabete!! här e de fortfarande tokmycket snö :(

2011-03-19 @ 21:31:47
URL: http://bitchens.blogg.se/
Postat av: Jonny Blomkvist

GRATTIS! till de 2 åren som bloggare.

ALLT HAR SIN TID; det är alltid lika trevligt och händelserikt att följa din blogg Micke.



KEEP UP THE GOOD WORK and in

the meantime have a blast!

2011-03-19 @ 21:33:33
URL: http://www.jonnybegood36.webs.com
Postat av: Grodan

Tiden går! Jag firade två års bloggande i februari :)

2011-03-19 @ 22:11:13
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Hatte ;)

Ja du - Time flyes ;)

Blickar bakåt brukar ge allt det ljusa och tur är väl det.

Ha en Gott Nytt Blogg År:)

2011-03-19 @ 22:17:08
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/
Postat av: Min bästa vän Anne

Så kul att läsa om ditt år!!!

Tiden flyger fram. Fortsätt att blogga, älskar att läsa!!!

Kram

2011-03-19 @ 23:47:34
Postat av: charlotte

Kul läsning. Grattis till 2-års dagen!

2011-03-20 @ 00:17:15
URL: http://radiogirl500.blogspot.com
Postat av: Grimgoth

Stort jävla grattis till 2år, du är ju lika gammal som mig då ;)

2011-03-20 @ 01:59:09
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Metalnallen

Ja, en väldigt bra helg faktiskt, gaddning i förgår, kalas för systersonen igår och idag blir det småfix med bilen och möblera om lite här hemma tror jag. Ps. gaddningen kan du se på min Facebook! :)



Jag ska bli ackrediterad på Metaltown, bara jag får ledigt från vanliga jobbet. Och jag hörde med bossarna om The Big 4 och Maiden också, har inte fått något svar än!



Ja, ja läste det, då får jag ta och gratulera! :)

2011-03-20 @ 08:13:21
URL: http://metalnallen.wordpress.com
Postat av: ELIN

Ja har bloggat sen jag var 18 :> med större uppehåll och minagamka inlägg är borta

2011-03-20 @ 11:09:07
URL: http://esks.blogg.se/
Postat av: Kort

Vilken underbar berättelse och bilder. När man läser tillbaka i sin blogg blir det många aha-upplevelser, saker man glömt. Jag började oxå 2009 att blogga men gjorde ett långt uppehåll när min mor dog, det var så mycket att göra då med försäljningen av gården osv.Jag ser bloggen lite som en offentlig dagbok =)

Ha en fin dag och vecka!

2011-03-20 @ 11:59:09
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Fred

Grattis! Starkt jobbat!

Grymt med alla filminspelningar, du kör på hårt du!

2011-03-20 @ 14:55:45
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: Fnulan

Stort GRATTIS!

Vad skoj att läsa detta inlägget för mig som är ny på din blogg.Ska bli spännande att se din nya design =)



Ja han är fin min sambo =) Hela mitt hjärta är lyckligt!

2011-03-20 @ 21:29:36
URL: http://www.fnulan.se
Postat av: Emelie's WickedTime

Grattis och hoppas på ett år till!:)

2011-03-21 @ 10:37:42
URL: http://wickedtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: