Gästbloggare nr 2.

Då var det dags att ta in nästa gäst
här till bloggen.
Första gästbloggaren var ju Grodan
och det såg ut så här:
Grodan_som_gästbloggare.

Idag är det dags för Grimgoth.
Grimgoth tillhör också de tidiga bloggar jag hittade
och fortsatt följa sen min egen bloggpremiär.
Men nog med mitt skrivande, nu är det dags att
låta Grimgoth får ordet och hans kategori blir
Konsten att leva och överleva:



Någonstans mellan 40 miljoner och 250 miljoner spermer tar sin resa in mörkret,
och för att göra en lång historia kort så vid slutet så är det kanske 12 överlevande.
Av dessa kommer en fram till ägget och de bildar då ett embryo.
Och det är du, med den tanken i huvudet har vi människor visat
att vi har stor överlevnadförmåga och hur vi sedan utnyttjar denna levnadskonst
är så klart upp till var och en.

Trodde ni detta var den svåra biten så kanske ni har misstagit er,
för ni föds ut i denna värld där det finns former vi ska anpassa oss i
och detta är något som kallas samhället.
I detta ska vi jobba ungefär 40 timmar i veckan till man blir 75 år och
slår man ut detta i en livstid med tanke på att vi sover bort
minst lika stor del av våra liv så står frågetecknet kvar.
När ska vi hinna leva?

Hur ska vi finna tiden att vara med vänner och familj,
 tiden går inte att pausa eller göra om.
Alla gör vi val i livet och det är väl där nöjen kommer in?!

En del gör film, en del gör musik och ja
vi har alla sett dom i karriärers uppgång och fall.
Rock N Roll som kanske en del skulle säga eller använda
som tröst eller ursäkt.

"It´s only Rock N Roll but i like it" som Rolling Stones sjunger,
"I'm in love with rock 'n' roll" som Motörhead också sjunger ut i våra kära toner.
And so the story goes on... det finns mycket att hitta
och finna där ute i detta som vi kallar livet.

Men en sak ni aldrig ska glömma är att DU är utvald och stor,
Du har vunnit den största kampen i ditt liv oavsett vart
Du än hamnar eller blir.
Den tanken vill jag att ni alla ska sätta er ner med varje kväll
och tänka efter samt ta vara på detta.
När du kan börja älska dig själv kan du älska dig själv också,
ljug inte för dig själv för då kan du heller inte vara ärlig mot andra.
Enkla fakta och tankar som du kan använda vart du än står eller sitter,
 med dessa kommer du lyckas.

Hela universum står till ditt befogande.
Det sägs att man siktar mot stjärnorna så hamnar man i värsta fall i en grantopp,
det är därför jag siktar mot universum i stället.

Med mina tankar och min flamma som brinner i mig just nu
försöker jag göra en mening som ni kanske någongång kan förstå.
Men eftersom jag är den som jag är så kommer dom fort och
jag hamnar någonstans mittimellan med lite tur.

Det jag vill säga finns i många texter och skrifter och därmed vill jag avsluta med en sådan.
Men inte i skrift utan låt.



Önskar jag hade den kunskapen att få mitt budskap i detta att bli kristallklart.
Men jag ska inte gå in mer på detta för nu ska jag i skrivande stund
sätta mig i en soffa brevid en vän och ta vara på just det som vi kallar livet.
Dagens datum när detta är sagt och snart gjort är 6 April 2012.

Tack för att jag fick vara här och jag kommer att vara här hos dig
 i denna blogg så andra kan dela detta med oss.
På detta sätt blir vi odödliga för internet glömmer ju aldrig?

"it's better to burn out than fade away",
Dream Evil säger denna sanning.

Cheers!!
//Grimgoth

4 Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Känns lite lustigt att läsa detta i efterhand och få tänka efter samt minnas vart man var då när man skrev detta.

Och ändå har det inte gått så många dagar, ännu ett bevis på hur fort livet samt tiden går.



Tack igen för att jag fick vara med på detta!

2012-04-11 @ 17:27:17
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Sand mellan tårna

Tack för mycket bra och tänkvärt inlägg!

2012-04-11 @ 18:44:46
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Grodan

Awesome!

2012-04-11 @ 19:22:20
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Trust

De va inte illa så här en onsdag. Lite tankeverksamhet och kloka ord att ta till. Det se han gjort bra. En blogg att kolla in i.



2012-04-11 @ 23:57:01
URL: http://trustmedarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: