Första dagens Barda och gästbloggare nummer 3.

Första inspelningsdagen av Barda till ända och
det var såklart kul!
Träffade en del gamla bekanta i filmvärlden och
också en hel del nya.

Vi har precis kommit hem från en vårshow med Elle och hennes
klass och de var riktigt duktiga!

Men ni får vänta med mera info om allt detta tills imorgon,
för idag är det dags för månadens gästbloggare:

Metalnallen

Han går ut som nummer 3.
Först var ju Grodan och tvåa var Grimgoth och nu
är det alltså dags för Metalnallen.

Jag upptäckte även denna musikblogg tidigt i mitt bloggande
och tycker det är väldigt kul och intressant att läsa 
hans musikrecensioner.
Men nog från mig, nu är det dags för Metalnallen:


"Tjena, Metalnallen här!
Jag har då fått den roliga utmaningen att få gästblogga här
 på Micke´s blogg efter att han frågat mig om detta.
Jag känner mig som en mycket upptagen man,
men vem är inte upptagen nu för tiden,
man har mycket att göra hela tiden och ända så är man den
som tar sig tid för det mesta,
medan andra som bara har sig själva att ansvara för och
tänka på har ännu sämre med tid.

Jag hade lite svårt för att välja kategori och ämne att skriva om,
så jag tjuvkikade lite på vad de andra gästbloggarna hade skrivit om
och som ni kanske förstår i stycket ovan så blev det:
Konsten att leva och att överleva.
Och med risk i att bli väldigt personlig så tycker jag det är kul
att få uttrycka sina tankar och berätta lite om sig själv,
så kanske det blir en följetång och
framåt så kanske jag kan skriva lite mer helt enkelt.

Jag är då en man på 27 år, gift sen 4 år tillbaks,
fick en bonusdotter på köpet som i dagens läge är min dotter
om inte biologisk, men jag ser henne som min och som idag är 9 år.
Fick för lite över 3 år sedan en gemensam dotter och
i november ska de komma ett knott till,
vi får väl hoppas på att det är en pojk denna gången då,
annars blir jag väldigt ensam med den manliga könet i denna familj.
Jag jobbar som habiliteringspersonal/undersköterska
med personer med Autism, Asperger m.m.
och har gjort detta i 8 år nu och trivs väldigt bra med detta.
Jag startade även mina egna sidor Metalnallen
(där jag recenserar rock- och metalalbum)
och Metalnallen´s Dagens
(där jag varje dag tipsar om låtar)
för några år sen och därifrån fick jag kontakt med Micke.
Jag blev även kontaktad av GetMetal.com och började som skribent där
för ca. 2 år sen nu tror jag och har nu hand om
skivbolagskontakter, artiklar, intervjuer och recensioner m.m.
Så min stora hobby som alltså har med rock och metalmusik att göra
har jag kommit igång med riktigt ordentligt och det är jäkligt roligt.

Det var väl en snabb beskrivning av mig själv
och för att komma till poängen med detta inlägg
och komma tillbaks på det som jag var inne på i början,
så handlar det alltså om tid och var man lägger den.
Jag tycker att jag som har jobb, familj att ta hand om och så ”skribentjobbet”
och en hel del andra saker i livet, stressar sig igenom det mesta,
men vill jag så tar jag mig tid för att träffa vänner eller liknande.

Men så ser man på vänner som aldrig hör av sig när de ska göra något
eller för den delen aldrig kan de gånger som jag hör av mig.
Och jag tycker helt enkelt att det är jäkligt konstigt att de
som inte har massvis att göra, stora ansvar eller egna familjer
aldrig har tid för gammal vänskap,
 att man bara hör av sig visar på omtanke,
men det är tydligen svårt för många.
Jag vet inte om det är så för er andra därute eller att det kanske är så
i den åldern som jag befinner mig i.
Det är många gamla vänner som fortfarande är i festatagen,
är singlar och säkerligen inte har hittat sig själva än
och jag som då tidigt valde att gifta mig och bli pappa
har hittat mig själv snabbt och har mognat mycket de senaste åren.
Vänskapen kanske kommer tillbaks i äldre dagar
när folk har stadgat sig och så vidare,
vem vet, det är i alla fall en sak att tänka på.

Ha det gött!
/
Fredrik (Metalnallen)

Rock on!

5 Kommentarer
Postat av: trust me darling

så trevligt det här med gästbloggande.

verkar som en intressant blogg han har ska kika in där sen.



och oj vad man känner igen sig. sitter här med två barn och hus och vissa av vännerna bor hemma och festar och reser. tänk vad liven brer ut sig olika.



Sv: och du jag hade fel. Den är från -39. till och med. inte värd vidare mycket men den ska bli min ögonsten när den är klar. haha

2012-05-23 @ 22:18:02
URL: http://trustmedarling.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Vad kul med inspelning. Längtar tills vi kan kan se, jag och Milton.

Kul även med ännu en gäst som skriver.



=)

2012-05-24 @ 02:46:42
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Sand mellan tårna

Kul att inspelningen gick bra. Hur många inspelningar är det eller det var bara en gång kanske? Dom kanske tar livet av dig i det avsnittet;)

Visst är det roligt när barnen har shower. Dom är så stolta och vi föräldrar likaså.

2012-05-24 @ 05:31:21
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Avsnitt 5, det ska jag absolut komma ihåg! VAd spännande.

Visst är ballongerna facinerande och hoppas du får åka. Skulle inte ens för 100 000 kr våga..



2012-05-24 @ 22:33:28
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Grodan

Trevligt inlägg :D

2012-05-30 @ 22:21:49
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: